پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
سرخط خبرها

رضایت ۷۳ درصدی مردم از دولت براساس نظرسنجی صداوسیما

  • کد خبر: ۹۳۱۱۴
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
رضایت ۷۳ درصدی مردم از دولت براساس نظرسنجی صداوسیما
نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز تحقیقات صدا و سیما در مقیاس ملی، پس از ارائه گزارش عملکرد صدروزه دولت توسط حجت الاسلام رئیسی در روز ۱۵آذر، نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد دولت شایان توجه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دولت سیزدهم با گذشتن از مرز صدروز فعالیت، کارنامه مشخصی برای ارائه به افکار عمومی آماده کرده است. موفقیت دولت حجت الاسلام رئیسی در مهار بیماری کرونا با واردات حجم عظیم واکسن و همچنین تلاش برای بازگرداندن دولت به میان مردم با سفر به استان‌های مختلف کشور، دو نمونه از کارنامه عملکردی دولت سیزدهم است.

نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز تحقیقات صدا و سیما در مقیاس ملی، پس از ارائه گزارش عملکرد صدروزه دولت توسط حجت الاسلام رئیسی در روز ۱۵آذر، نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد دولت در این دوره زمانی، شایان توجه است. براساس نتایج این نظرسنجی ملی، ۷۳ درصد مردم، عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با کرونا را موفقیت آمیز، ۷۸ درصد شیوه دولت در مذاکرات هسته‌ای را عزتمندانه و مقتدرانه و ۸۳ درصد مردم، سفر‌های استانی را حلال مشکلات کشور می‌دانند.

صداقت رئیس جمهور

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، پس از مصاحبه تلویزیونی آیت ا... رئیسی با مردم، ۷۰.۷ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، معتقد بودند که آیت ا... رئیسی در گزارش به مردم و پاسخ به سؤالات در حد زیادی صداقت داشته است. پاسخ گویی شفاف به سؤالات و بیان مشکلات کشور بدون بزرگ نمایی و کوچک نمایی، یکی از دلایلی است که باعث شده است مخاطبان، میزان صداقت رئیس جمهور در پاسخ به مردم را در حد بالایی توصیف کنند.

دو سوم مردم، معتقد به موفقیت دولت در مهار کرونا

واردات واکسن کرونا از اولین ساعات به دست گرفتن دولت توسط آیت ا... رئیسی به اولویت وی تبدیل شد و همین موضوع نیز باعث شد طی مدت کمتر از ۳ ماه بیش از ۱۱۰ میلیون دُز واکسن به کشور وارد و تزریق شود. نکته شایان توجه این است که براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، ۷۳.۲ درصد از مردم، عملکرد دولت سیزدهم را در زمینه مهار کرونا در حد زیاد موفقیت آمیز عنوان کرده اند.

سفر‌های استانی، حلال مشکلات کشور

بعد از آغاز دولت سیزدهم، بلافاصله سفر‌های استانی رئیس جمهور، آغاز شد و دولت در پایان هر هفته با سفر به یک استان، از نزدیک درجریان مشکلات جاری قرار می‌گیرد. براساس نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما، ۸۳ درصد مشارکت کنندگان با این گفته که «با سفر‌های استانی، به مسائل و مشکلات استان‌ها بهتر رسیدگی می‌شود» کاملا موافق هستند. همچنین ۷۸.۴ درصد از مشارکت کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، با این گزاره که «ایران عزتمندانه و مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده است» موافق بوده اند.

امید مردم به حل مشکلات

انجام اقدامات فوری مانند واردات واکسن کرونا و انعقاد برخی قرارداد‌های مهم بین المللی، باعث شده است امید مردم به بهبود وضعیت کشور در آینده، افزایش پیدا کند. براساس نظر شرکت کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، ۶۳ درصد مردم در حد زیاد به حل مشکلات کشور در آینده امیدوارند. عملکرد صدروزه دولت سیزدهم تا اینجای کار، نمره قابل قبولی از سوی مردم دریافت کرده است و قطعا رفع تدریجی مشکلات کشور می‌تواند به مرور میزان رضایت جامعه از عملکرد دولت را افزایش دهد. همین موضوع در آینده نه چندان دور، قابلیت‌های فراموش شده کشور را احیا می‌کند و راه را برای برون رفت از برخی بحران‌های اقتصادی باز خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->